2013. október 8., kedd


A helyes stratégia jellemzői


A stratégia kialakítása nagyon misztikusan hangzik... Ez biztosan valami nagy dolog! Na jó, tényleg nem kis feladat, de ha megvan a megfelelő attitűd, akkor minden szinte magától megy. Rendben, elismerjük, akkor sem megy magától.

Szóval, szeretnénk segítséget adni a kezdeti lépésekhez. Egy szervezeti hozzáállást (is) kell kialakítanunk. Ez mindenképpen egy bottom-up kezdeményezés kell, hogy legyen.
Vegyük figyelembe hogy a stratégia egy igazítási-ellenőrzési rendszer fenntartását is kell, hogy jelentse!

A veszély, hogy beleszeretünk a folyamatokba. Tanácsadóként nem ritkán találkozunk olyan managerrel, aki a tökéletes folyamat létrehozására törekszik. Ennek a kárvallottja általában maga az eredmény...

A cél: stratégia kialakításakor ne a folyamat fenntartására koncentráljunk, hanem  a cég jövőjét tartsuk szem előtt. Elvégre ezért hozzuk létre a stratégiát.

Idézzünk meg most egy ismert marketing szakembert, akinek nézetei véleményünk szerint itt jól felhasználhatók:

  1. Az operatív hatékonyság a helyes módon csinálni a dolgokat, míg a stratégia a megfelelő dolgokat csinálni. Ezt nem szabad összekeverni!
  2. A stratégia megfogalmazása egy olyan terv megalkotása, amely megkülönbözteti a céget a többitől és versenyelőnyhöz juttat.
  3. Michael Porter szerint a cég stratégiai pozíciója a változatosságon (variációkon), szükségleteken és az azokhoz való hozzáférésen alapszik.
  4. A taktikai megfogalmazás 5 lépése:
  • Vessünk pillantást a cég körüli veszélyekre, lehetőségekre
  • Vessünk pillantást a belső erőforrásokra és képességekre valamint a folyamatokra.
  • Vizsgáljuk meg a stratégiát a veszélyek kezelése és a lehetőségek kihasználása szempontjából.
  • Hozzunk létre hatékony támogató szolgáltatást (supportot) a stratégia megvalósulásáért.
  • Hozzuk összhangba a személyzetet a szervezet tevékenységével és a stratégiával.
A stratégiai sikerek gyakran rövid életűek, tehát kutassátok látókörötökben, gyűjtsétek az új kedvező lehetőségeket különös figyelemmel a változásokra melyek gyengíthetik az aktuális stratégiátokat!

De egy stratégia azért ennél lényegesen többet kell, hogy tartalmazzon. Itt nem említettük meg az értékesítési csatornák megfelelő kiválasztásának folyamatát például. Ezzel kapcsolatban is olvashattok.

A többit később. Addig is hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése