2013. október 14., hétfő

A piaci szegmentáció - a piac szegmentálás

A piaci szegmentáció


A piac szegmentálására (felosztására) azért van szükség, mert a piacon lévő minden fogyasztó megszerzése nem lehetséges, több okból sem:
  • A fogyasztók megszerzése nehéz és költséges térbeli – és egyéb - elszórtságuk miatt.
  • Egyik vállalkozás sem képes minden fogyasztó megszerzésére, mivel minden területen létezik valamifajta verseny a cég és – minden bizonnyal létező - konkurensei között, akik bizonyos területeken vagy bizonyos szempontból hatékonyabbak a másiknál.
  • A potenciális ügyfelek (a fogyasztók) szintén különbözőek, ennek megfelelően különböző igényekkel.

A hatékony szegmentálás feltételei - a csoportok különbözősége mellett nyilván:
  • Mérhetőség - a megszerezhetőségük szempontjából.
  • Hozzáférés – a lehetőség megszerezni, és hatékonyan kiszolgálni a fogyasztókat
  • Fontosság és időtartam – mindkét szempontból igazolható a marketing terv?
  • Megvalósíthatóság – vagyis, hogy a vállalat képes-e megvalósítani a marketingtervet gazdasági erőforrások, termelékenység, logisztika és emberi erőforrások szempontjából.
Marketing stratégia elkészítése a következő bejegyzésben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése