A piaci szegmentáció
A piac szegmentálására (felosztására) azért van szükség, mert a piacon lévő minden fogyasztó megszerzése nem lehetséges, több okból sem:
- A fogyasztók megszerzése nehéz és költséges térbeli – és egyéb - elszórtságuk miatt.
- Egyik vállalkozás sem képes minden fogyasztó megszerzésére, mivel minden területen létezik valamifajta verseny a cég és – minden bizonnyal létező - konkurensei között, akik bizonyos területeken vagy bizonyos szempontból hatékonyabbak a másiknál.
- A potenciális ügyfelek (a fogyasztók) szintén különbözőek, ennek megfelelően különböző igényekkel.
A hatékony szegmentálás feltételei - a csoportok különbözősége mellett nyilván:
- Mérhetőség - a megszerezhetőségük szempontjából.
- Hozzáférés – a lehetőség megszerezni, és hatékonyan kiszolgálni a fogyasztókat
- Fontosság és időtartam – mindkét szempontból igazolható a marketing terv?
- Megvalósíthatóság – vagyis, hogy a vállalat képes-e megvalósítani a marketingtervet gazdasági erőforrások, termelékenység, logisztika és emberi erőforrások szempontjából.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése