2013. október 25., péntek

Kommunikációs és értékesítési csatornák

A különböző kommunikációs és értékesítési csatornák különböző előnyöket és hátrányokat is jelentenek. Márpedig ezt figyelembe kell venni a marketing stratégia kidolgozásánál, hiszen mindegyik kommunikációs eszköz egymástól eltérő jellemzőket és főleg költségeket is jelent!

A hirdetés hatékony eszköz mind a hosszú távú presztízs és brand ismertség építéséhez, mind a rövid távú értékesítés támogatásához. A hirdetést általában drága (abszolút értékben) eszköznek tekintjük, azonban a leghatékonyabb a (viszonylag) nagy földrajzi területeken (viszonylag) elszórtan található fogyasztók eléréséhez.

Az értékesítési promóció (sales promotion) a gyors eredmények (válaszok, tapasztalatok és csatolt termékek értékesítése a céltól függően) eléréséhez megfelelő eszköz. Kedvezmények, kapcsolt termékek vagy rövid határidős vásárlási opciók, utalványok formájában a leggyakoribb.

A PR vagy Public Relations esetében nem jellemző, hogy magyar fordítást használnánk, mivel nem is nagyon van rá magyar szó. Annak ellenére, hogy a marketingesek hajlamosak ezt az eszközt alulértékelni, egy jól megszervezett és kivitelezett PR kampány nagyon is hatásos marketing (kommunikációs) eszköz lehet. A marketingszakemberek távolságtartása abból adódhat, hogy picit másfajta képességek és eszközök szükségesek a nyilvánosság (főleg sajtón keresztül) irányított befolyásolásához. A terület fontosságát jelzi, hogy a cégek PR jellegű költései akkor tudnak meredeken emelkedni, amikor a marketingráfordítások ezzel párhuzamosan meredeken zuhannak.

Rendezvénymarketing / kóstoltatási vagy tesztelési események legnagyobb előnyei:
  • relevancia
  • részvétel
  • indirekt kommunikáció
Direkt marketing különböző eszközei,  mint a DM levelek (hagyományos vagy postai), telemarketing, email hírlevelek legnagyobb előnyei:
  • személyesség
  • frissítési lehetőség és 
  • interakcióra felhívás és követhetőség
A direkt értékesítés a leghatékonyabb értékesítési csatorna, gyengéje, hogy az értékesítési folyamat előrehaladott fázisában alkalmazható főleg. Hatékonysága páratlan a prefrenciák feltérképezésében és a fogyasztó megszerzésében. Idő- és erőforrásigényessége miatt csak korlátozott számú fogyasztóra alkalmazható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése